Bromo vulkaan en Ijen krater avontuur - Reisverslag uit Ijen, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu Bromo vulkaan en Ijen krater avontuur - Reisverslag uit Ijen, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu

Bromo vulkaan en Ijen krater avontuur

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

05 Oktober 2018 | Indonesië, Ijen

Jaa joehhooe daar ben ik weer, na onze 3 daagse trip naar de Bromo vulkaan en Ijen krater... Leuke reacties op me vorige blog... Woensdag (3-10) 7.30 uur opgehaald en naar treinstation gegaan van Yogyakarta gegaan.. Tijdens treinreis veel van Java kunnen zien, hoe ze hier alles met de hand doen;geen ploegen of grote spuitmachines, geen grote trekkers met aanhangers, alles zelf... met name reist en mais plantages zagen we... En de huisjes waar sommige locals in wonen, oefff onze festival caravans zijn er nog luxe bij...Na veel km met de trein, minibus en jeep, veel snelle maaltijden (yoghurtje, reepje,appel,noedels, etc.) en weinig slaap kwamen we na 12 uur reizen in ons hotel aan... Oepsie best basic, douche en toilet in 1 met nauwelijks ruimte om te douche, water koud/warm/koud/warm etc.. Maaar helemaal prima voor 1 heel kort nachtje.... Die avond heerlijke kipsate met reist gegeten bij hele lieve lokale mensen.
Om 3.00 uur wekker (4-10) om naar de bromo vulkaan te gaan en daar de zonsopkomst te zien... Wij met nog 2meiden in de jeep een heel stuk naar boven gereden, oeff wat een route was dat met veel slingers,slecht wegdek of gewoon geen wegdek... Boven aangekomen was het enorm koud (3graden),maar zo de moeite waard... De meneer van de jep wist een bijzonder mooi plekje om alles goed te kunnen zien, zonder toeristen. En Waauuw, wat was dat bijzonder mooi zo zeg, prachtig om te zien.. Vervolgens naae de Bromo (een actieve vulkaan welke im 2011 nog uitgebarsten is, konden we ook zien aan de grond en de diepe groeve die gemaakt zijn door de lava) gegaan en die omhoog geklommen. Sooo half hyperventilerend boven gekomen was frisse lucht ver te zoeken, stinken wajooww naar Zwavel. Maaar het was zo indrukwekkend, gaaf en toff alles bij elkaar... Foto’s zeggen waarschijnlijk al genoeg.. Ohjaa en een actieve vulkaan maakt best veel herrie zeg, haha..
In de middag weer doorgegaan richting de Ijen om vervolgens de volgende dag om 4.00 uur (5-10) richting de Ijen krater (interessant om op internet eens op te zoeken wat het precies inhoud) te gaan.. Poehh weer vroegjes, maar hoppa belvita koekje erin en dan gaan we beginnen aan een klim van 1.5 uur omhoog, aardig heavy was dat kan ik je zeggen zo vroeg in de morgen en vooral de hoogte en zwavel stank maakte het soms wat lastig, maar we did it... En boven aangekomen, wauuwiiee zooo megaa toff wat we daar zagen.. Een helder blauwe krater, waar de zwavel omhoog kwam, prachtig (gelukkig stond de wind de andere kant op, daardoor konden we onze neusharen nog iets behouden ...) Wel heftig om te zien hoe de lokale bevolking daar aan het werk is.... Vervolgens de zelfde weg weer naar beneden, ook niet heel handig af en toe kan ik je zeggen, af een toe een schuiver met onze schoenen omdat het zo stijl was.... Maaar veilig aangekomen beneden om vervolgens door te reizen naar Bali. Daar zijn we nu, waar het 6 uur eerder is dan in Nederland.... Heeeerlijk hotel,bed,douche,zwembad... Lekkerrr......
Ohjaa en natuuuurlijk hebben we nog heeeel veeel meer fotos gemaakt van alles... Die iedereen na de reis altijd mag en kan komen bekijken hoor, super gezellig... Zal er een mooi album van maken.... Tot later, bye bye

• 05 Oktober 2018 - 15:09

VECL:

Hoi Stefanie, dat zijn nog eens tijden om op te staan zeg ;-) Heb je lekker een lange dag om te genieten en zo te lezen hebben jullie dat gedaan. Wat een indrukwekkend landschap!! Wij zijn zeker benieuwd naar de foto's maarrrrr eerst nog lekker geniete. Veel plezier. Liefs EL, Vince, Camilla en Luca

• 05 Oktober 2018 - 18:01

Jenny:

Hoi Stefanie ,geweldig om te lezen wat je zo al mee maakt in dat verre mooie land.Ga er nog heerlijk van genieten.groetjes cor en jenny

• 08 Oktober 2018 - 12:16

Annouk:

Waaaauw stefanie zo gaaf om je blog te lezen en de foto's te zien. Geniet er lekker van topper!