Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

02 Oktober 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Hallooo allemaal.... Eerst super leuk dat jullie de blog lezen en thnqx voor de reacties op me eerste stukje ...
Na 11 uur vliegen (vanaf Brussel) kwamen we aan op Bangkok, omdat we flink wat vertraging hadden was de tussenstop nog maar kort en konden we vrijwel meteen het vliegtuig in door naar Java;Jakarta met een vlucht van 3 uur. Op Jakarta aangekomen dachten we nog wel even tijd te hebben voor starbucks voordat we moesten inchecken voor onze doorvlucht, maar toen kwamen we tot onze schrik erachter dat we in de verkeerde terminal waren, en we per trein naar terminal 2 moesten wat wel 10-15 minuten kon duren, waahhh nee help toch wel lichte stress want we lazen dat we onze bagage tot 13.25 uur konden inleveren (het was 13.20)... Uiteindelijk 13.40 aamgekomen bij de bagage check in, ja je leest het goed zolang kan je dus onderweg zijn op een vliegveld,poehhh... Gelukkig had het personeel goede zin, konden we onze backpacks inleveren en kwamen we na 1,5 uur vliegen op yogyakarta aan... Heerlijk hotel, lekkere douche en lekker eten ( het is hier 5 uur eerder op de dag dan in Nederland)!!!
Maandag (1-10) zijn we naar prambanan geweest, grootste hindoeïstische tempel ter wereld (zie fotos). Ohja we waren wel even vergeten hoe warm/zweterig het kon zijn in Azië, en gingen we dus midden op de middag daarheen,haha...Maar her was erg toff....
Dinsdag (2-10) poehhh kei slecht geslapen, me slaapritme zat nog een beetje op Nederlandse tijd volgens mij en gingen we om 3.30 uur opstaan om naar borobudur te gaan een onwijs grote boeddhistische tempel met 9 verdiepingen (uh jaaa heeel veeel trappen dus). Op de bovenste verdieping staat stoepa’s waar een boeddha in zit, het schijnt volgens de locals dat wanneer je zo boeddha aan kam raken, je eewig geluk hebt.... Woeehhoooe gelukt (zie fotos) De taxi rit erheen verliep iets anders dan gepland, we mistte net de zonsopkomst en hebben veel locale straathes van Borobudur gezien omdat de taxichauffeur de weg niet wist, haha... Uiteindelijk best indrukwekkend als je even beseft hoe ze hier leven, lastig uit te leggen; maar die mensen krijgen meer op hun fiets gebonden dan ik in me aygo krijg, de was hangt aan stroomdraden te drogen, koeien worden vervoerd achter op een aanhanger en met een touwtje vastgebonden (wat doen wij lastig in ned met veewagens), met 3-4 personen op scooter (kindje,papa,kindje,mama) en om 4.00 uur in de ochtend zoveeel mensen al wakker en op heel wat plekken, gewoon midden op straat een locale markt en druk daar poehhh...

De stad yogyakarta is vooral s avonds erg gezellig in bepaalde straatjes.. Leuk drankjes doen en heeerlijk eten.. Overdag enorm veel verkeer en drukte..

Zoo dit was het weer voor nu, morgen richting de bromo vulkaan en ijen krater om vervolgens door naar Bali te reizen... Jullie horen weer van me, bye bye

• 02 Oktober 2018 - 06:01

Brenda Brekelmans:

Super Steef

• 02 Oktober 2018 - 06:32

Rob En Dimphey:

Leuk zeg, mooie foto's...nieuwe profielfoto erbij, die zittende v jou?

• 02 Oktober 2018 - 06:35

Had nog meer geschreven maar dat viel weg?
    Vervolg dan maar; We voelde jullie stress zowat, heel herkenbaar, ongeloofelijk hoever die gates soms uit elkaar liggen, echt met treintjes erheen soms.
    En krijgen jullie iets mee v die vreselijke aardbeving op Sulawesi?
    Nou, doei en tot de volgende keer.

• 03 Oktober 2018 - 07:09

Vincent Camilla Luca En Ellen :

Lieve Stefanie,

Poehh jullie hebben al spannende momenten meegemaakt
    Gelukkig is alles goed gekomen.
    Erg mooie foto's. Gaaf en indrukwekkend.
    We hopen binnenkort weer iets van je te horen.