Het heerlijke Canggu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu Het heerlijke Canggu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu

Het heerlijke Canggu

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

10 Oktober 2018 | Indonesië, Canggu

Olaaa, nouu hier een berichtje vanuit het heerlijke Canggu in Bali... Voelde direct topp, aangekomen bij een homestay met super groot bed en een stortdouche, zoo blij waren we hier mee omdat we hier 6 nachten zullen blijven...
Dag erna scooter gehuurd om lekker hier in en rondom Canggu wat rond te rijden.. Net iets fijner dan alles lopen, ook omdat het heeerlijk aziatisch warm (of te wel echt vochtig/zweet weer)is hier.. De tempels en rijstvelden zijn allemaal net iets te ver weg van hier en daarom besloten dat we deze later in deze weken gaan bezoeken als we weer terug in Bali zijn.... Toch maar eerst op zoek naar een benzinestation gegaan, uh ja dat kennen ze hier in Canggu dus niet kwamen we na 15min rondrijden achter.. Er staat gewoon aan de zijkant van de weg een soort tankding waar 2soorten brandstof in zit (zie foto) en dat doen ze dan voor je in de scooter, haha...
Wat een heerlijke 6 dagen hebben wij hier gehad... Canggu is een super relaxt stadje, waar een heerlijk rustig sfeertje hangt, soort surf sfeertje.. Eigenlijk komt elke einde van de straat wel uit op het strand. Wij hebben vooral heerlijk uitgerust, aan het zwembad gelegen, geslapen, wat rond gereden op de scooter, op het strand gelegen en liggen kijken naar alle surfklasjes hier (jhaa op Lombok gaan we het zelf maar eens proberen, kei moeilijk denk ik) en vooral suuuper lekker gegeten hier. Yummie voelden ons daarin echt helemaal thuis, smoothies, pancakes, smoothie/yoghurt bowls, vers fruit, heeerlijke salades en ga zo maar door en door .... Het was zelfs lastig om te kiezen waar we zouden gaan eten, zoveel keuzes en alles overal was mega lekker ... Ok oke 1 ochtend hebben we iets minder lekker ontbeten, de koffie was daar wel goed trouwens (overal verder ook). Ook nog wat armbandjes gescoord in een super leuke (buiten) bazar, maar goed dat ik alleen me backpack mee heb en pas over 4 weken naar huis ga, anders had ik nog veel meer gekocht, wat een leuke dingetjes zijn daar te vinden zeg... Wel zagen we echt dat Canggu aan het opkomen is onder de toeristen, ik denk dat het over 5 jaar heel anders is hier, nu is het nog gezellig compact en vrij klein maar stiekem wordt er aan de zijkanten ook al wel weer veel bij gebouwd hoor... De omgeving is dan ook niet heel geweldig. Nog een avond naar de zonsondergang gaan kijken welke wel echt prachtig is hier. Heerlijk relaxed op het strand hangend op een zitzak met een drankje erbij kijkend hoe de zon onder gaat terwijl allerlei surfers nog proberen hun kunstjes te klaren!
Morgen (11-10) zitten onze dagen in Canggu er al weer op en gaan we nog 1x genieten van een heerlijk ontbijt hier om vervolgens rond 10.00 uur naar het vliegveld te gaan en naar Flores te vliegen, waar we 3 dagen en 4 nachten zullen blijven... Waar we ook weer super benieuwd naar zijn en erg veel zin in hebben! Jullie horen weer van me... Ohjaa super lieff al jullie reacties en ook die via whatsapp, alle reacties die onder de blog geplaatst worden komen uiteindelijk ook in het album mee...

• 10 Oktober 2018 - 17:01

Rob En Dimphey:

Hoi Stefanie, leuk om je verhaal weer te lezen. En mooie foto's ook, vooral die vorige v d kraters. Heb het werk bij die Ljen kraters eens nagekeken, zwaar vies werk zeg.
    Jullie hebben wel 'n super leuke tijd daar, geniet verder zo en hou ons op de hoogte. Zijn weer benieuwd naar je volgende verhaal met foto's.
    Hier in Holland nu ook super mooi weer.

• 13 Oktober 2018 - 09:24

Jolijn:

wat een heerlijke avonturen en wat een leuke foto's.. super genieten daar, ik ben jaloers ;)
    leuk om het hier allemaal te kunnen volgen
    geniet ervan nog tot snel kus