Ubud (bali) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu Ubud (bali) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu

Ubud (bali)

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

28 Oktober 2018 | Indonesië, Ubud

Zooo jaa hallooo daar ben ik weer vanuit Ubud in Bali... Donderdag zijn we met de boot van Gili naar bali gegaan, een fastboat dit keer, dus dat zou beter moeten zijn... Uhhh jaa voor onze spullen was dat zeker, voor mij zelf en Joyce neee.. Holy moly wat waren we toch weer misselijk, ondanks onze primatour pilletjes, nou op dat moment had ik het liefste de hele strip opgegeten....Je had ons moeten zien zitten, alsof we op oorlogspad uit waren, allebei kei chagrijnig in elkaar gekropen hopend dat we niet hoefde te kotsen... Nu kunnen we erom lachen, toen iets minder, ik ben gewoon geen zee mens.... Maaaar Ubud, ja leuk gezellig drukke stad, overal shopjes winkeltjes, restaurant, eettentjes en toeristen, erg veel toeristen... Ook zijn overal hindoe tempels (lijken er wel meer te zijn dan gewone huizen), super leuk om te zien.. Hotel is primaa, geen moskee geluiden in de buurt maar, wel een grote Gekko die iedere avond even tegen ons praat, echt een mega hard geluid, helaas soms niet alleen s avonds maar ook s nachts, iets minder grappig dus. Vrijdag zijn we nadat we lekker ontbeten hadden; ff keer niet bij het hotel witte toast met ei, hihi, na tempels gegaan met de scooter. Wauuww de omgeving van Ubud is echt prachtig. Fel groene rijstvelden omringt met palmbomen en overal kleine hindoeïstische tempels. Wij zijn naar 2grote geweest, 1omringd met heilig water waar locale mensen ingaan en bepaalde rituelen uitvoeren (Heb best wat interessante dingen over hindoeïsme te weten gekomen,maar vertel ik later als ik thuis ben, is iets makkelijker) en de andere lag tussen de rotsen in en moesten we 360 trappen naar beneden en uhh jaa daarna weer omhoog ook, haha.. Zaterdag om 6.00 uur opgestaan, goed hea... Helaas wel een slechte nacht gehad door Gerrit de gekko maar zo vroeg opgestaan om naar de rijstvelden te gaan en waarom zo vroeg.... Ja omdat dat toeristisch is n wij lekker zelf met de scooter konden gaan en zo de drukte voor waren. Het was prachtig, zo mooi om te zien hoe dat is opgebouwd en bijgehouden wordt, super mooi groen en omringd met palmbomen en natuur erg mooi. Daarna naar Monkeyforest gegaan, ja precies het apenbos. Een bos vol met apen, groot klein, dik, dun, mama papa en baby, super leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan en spelen en uitdagen echt net mensen. En ze pakken als ze de kans krijgen alles van je af, haha.. Wat ook grappig is, als je rustig op een bankje gaat zitten komen ze op je nek, vlooien.. Ik had het liever niet maar het gebeurde wel bij andere toeristen.. Zondag lekker wat uitgeslapen/gedut en vervolgens nog naar de Tegenungan waterval geweest, erg hoge waterval in de natuur, wat leuk was om even rond te lopen en vooral toeristen te bekijken die in hun bikini allerlei houdingen aannemen om maar de mooiste fotos te krijgen. Het water was erg bruin en viezig vonden wij en wij hebben wel mooiere watervallen gezien in eerdere reizen! Daarna nog even bij een tempel in ubud zelf geweest, mooi plaatje om te zien omdat er allemaal lotus bloemen voor de tempel groeien, verder niet heel bijzonder.. Lekker nog wat gegeten en spulletjes opgeruimd omdat we morgen weer verder gaan naar Nusa Penida... Wij zijn heeel benieuwd hoe het daar is. En ohjaa, bij jullie is de klok verzet, bij mij niet, dus 7uur tijdverschil nu.. Dikke kus, vanuit het zonnige 35 graden Indonesië...

• 28 Oktober 2018 - 05:35

Rob En Dimphey :

Goedemorgen,

Is dat wat, geen foto's dachten we.....maar we waren te snel. Wel leuk namelijk die foto's, krijg je er een beeld bij.
    Zelfs die van Gerrit, haha. Voordeel is wel dat die beesten de muggen vangen toch?
    Is een hele mooie reis zo Ste, krijgen er met die verhalen steeds een mooi beeld van. Geniet er nog van.