Flores - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu Flores - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Stefanie Menssen - WaarBenJij.nu

Flores

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

14 Oktober 2018 | Indonesië, Komodo

Jaa hoor daar ben ik weer, met beide voeten aan land ... Ik heb op een boot geslapen, holy moly wat een avontuur! Vrijdag ochtend (12-10) werden we om 7uur opgehaald om aan onze twee daagse tour te beginnen, volledig uit onze comfortzone, zouden we twee dagen met een boot overal naar toe varen om van alles te kunnen zien, nou en echt hoor dat hebben we.. De boottocht na het eerste eiland was nice, bijzonder om te zien hoeveel verschillende kleuren water de zee heeft groen, blauw, grijs, nog blauwer, etc. op sommige plekken konden we zelfs de bodem van de zee zien,zo helder (wel kei diep). Gedurende de boottocht onwijs veel verschillende eilandjes onbewoond met allemaal een eigen vorm en charme, bijzonder hoe de natuur kan zijn! Als eerste aangekomen bij Rinca eiland, een onbewoond eiland, althans voor mensen, er leven wel slangen, apen, komodos en herten ... Hier zou de kans om een komodo te zien erg klein zijn vanwege de warmte... Wij achter een ranger aan die een stok in zijn hand had, uh ja halloo een stok, alsof dat die beesten afweert, maar goed ... Eigenlijk al direct toen we het eiland eiland op liepen lag er daar een komodo heerlijk te chillen, maar wajooow wat een joekel zeg, en zo zagen we er nog een aantal... Hoe toff, gewoon de komodos daar te zien. Het uitkijkpunt over zee was er ook erg mooi!! Vervolgens op Komodo eiland aangekomen, hier worden komodos (de rangers geven ze ook een naam, nou ik zag geen verschil hoor, allemaal even gevaarlijk uit hun ogen kijkend en chillend op de grond) gevoerd en is wat meer toeristisch (al was daar vandaag niks van te zien) ook daar zagen we de enorme komodos welke lagen te chillen in de schaduw en wist de ranger ons veel informatie te geven! Enorm interessant. Vervolgens nog even heeerlijk af kunnen koelen en gesnorkeld, wauuww wauuw, zo onwijs mooi gekleurd koraal, vissen (zelfs nemo en zijn vriendje dorie gezien) en zeesterren echt prachtig... En helemaal niet diep, echt zo bizar, wauuww! Vanaf het snorkelen nog een stukje varen kregen we gezelschap van een groep wilde dolfijnen die langs en onder onze boot heen zwommen (whoe die zijn snel zeg) en aantal sprongen uit het water, zo gaaf en zoveel toeval weer ... En toennnn, ja in een baaitje werd het anker uit gegooid en daar gingen we dan nog even chillen met een gitaarmuziekje en een biertje om vervolgens op een matje boven op de boot te gaan slapen... Aardig geslapen, wel wat stijfjes en om 5.15 wakker worden van de zon die opkomt en op het water weerkaatst, zo mooi ... Om 6.00 uur werd de boot gestart, lekker wakker worden met de zeewind, de zon en wat eilandjes om ons, om vervolgens door te gaan naar padar eiland waar we na een half uurtje lopen bij een onwijs mooi uitzicht kwamen over zee en allerlei eilandjes, genieten!! Vervolgens verder gevaren naar een punt midden op zee waar Manta vissen rond kunnen zwemmen ... En jahaaa zoveeel geluk weer, we zagen ze onder ons door komen, achter ze aan zwemmen, wat toff was dat! Zo indrukwekkend die beesten, zweven door de zee heen! Samen met heel veel mooie gekleurde visjes/vissen en koraal, prachtig! Vervolgens nog naar een onbewoond eiland gevaren met een parel wit strand, helder blauwe zee en daar nog meer visjes gezien, en weerr andere, en zeesterren, zoo onwijs groot! Echt bizar!! De onderwater wereld is echt zo indrukwekkend .... Aan het einde vd dag bij ons hotel aangekomen oh zo heeerlijk die douche (en ook wc, haha)... Het was echt mega toff! Lang verhaal weer, ik hoop dat ik jullie een beetje een beeld heb kunnen geven, echt helemaal begrijpen is denk ik pas als je er echt bent geweest! Verder nog wat in labuan bajo geweest, leuk om te zien hoe de mensen hier leven. In de avond is er bijvoorbeeld een markt waar de vis die die dag gevangen is voor je neus gbbqt wordt, erg gezellig onder de locale mensen. En een ander pleintje een koffiebusje met muziek en daar zitten dan wat mensen te chillen en spelletjes te spelen.. En iedereen is zo lief en behulpzaam voor elkaar en ook voor toeristen, zo fijn (oke behalve in het verkeer, dan toetert en rijd iedereen maar wat, haha)..
Morgen (15-10) vliegen we vanuit Flores naar Lombok, om daar 6 dagen te blijven.. We hebben er weer zin in en wauuww Flores wat was je indrukwekkend!

• 14 Oktober 2018 - 05:51

Brenda Brekelmans:

Who die fotos zijn echt fantastisch!! Heel veel plz op Lombok

• 14 Oktober 2018 - 16:41

BECL:

Heerlijk zeg, wat een belevenis! Echt gave dingen weer meegemaakt.Veel plezier de komende dagen. Liefs uit Soest

• 15 Oktober 2018 - 10:40

Vince, Ellen, Camilla En Luca:

Hoi, Hoi, hier een bericht uit een zomers warm Soest, het is hier nog mooi weer t/m morgen, daarna gaan we normale temperaturen krijgen, de herfst is dan echt begonnen denk ik.
    Wat beleven jullie veel mooie, unieke, bijzondere dingen en zien jullie veel mooie natuur en dieren.
    Echt heel gaafffff.
    Een bijzonder mooie tijd op Lombok.
    Wij kijken elke keer uit naar een verhaal van jullie reis.

Groetjes en liefs van Vincent, Ellen, Camilla en Luca, xxxx

• 16 Oktober 2018 - 15:48

Rob En Dimphey:

Wat 'n heerlijk verhaal toch weer Stefanie. Leuk om te lezen, "we horen" het je gewoon zeggen als we het lezen. Wat 'n fantastische 2 daagse tour is dat geweest met gave foto's. We zijn benieuwd of dit nog te overtroeven is.
    Ondertussen zitten jullie op Lombok, heel veel plezier en we kijken weer uit naar jullie volgende "avontuur".